Sprawdź odczyty monitora jakości powietrza na stronie internetowej

Monitoring powietrza Starostwa Powiatowego w Głogowie


KOMUNIKAT STAROSTY GŁOGOWSKIEGO ZWIĄZANY Z ORGANIZACJĄ PRACY URZĘDU W CZASIE EPIDEMII KORONAWIRUSA


Zachęcamy do zapoznania się z komunikatami Ministra Zdrowia dotyczącymi

szczepień COVID-19:

Komunikat nr 12 Ministra Zdrowia w sprawie szczepień przeciw COVID-19 dawką przypominającą oraz dawką dodatkową uzupełniającą schemat podstawowy


KONSULTACJE KONSUMENCKIE

Poniżej przedstawiam informacje, gdzie można uzyskać konsultacje konsumenckie:

  1. Infolinia Konsumencka – tel. 801 440 220;
  2. Konsumenckie Centrum e-Porad – porady udzielane drogę elektroniczną przez ekspertów Federacji Konsumentów – porady@dlakomsumentow.pl;
  3. Informacje dotyczące praw konsumenta – na stronie: prawakonsumenta.uoki.gov.pl;
  4. Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej we Wrocławiu – Delegatura w Legnicy;
  5. Nieodpłatna pomoc prawna - Starostwo Powiatowe w Głogowie.

Pomocne strony internetowe - czytaj więcej

Bez Kategorii

Biuro Zamówień Publicznych

Transkrypcja na język migowy

Kierownik Biura- Robert Tatyrża

tel. 76 7282829

Główny Specjalista - Agnieszka Krawczyk

tel/fax. 76 7282816

Pokój nr 302, 303 ( III piętro)

adres email: bp@powiat.glogow.pl

Do kompetencji i zadań Biura Zamówień Publicznych należą w szczególności sprawy z zakresu organizowania oraz przygotowania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w trybach określonych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.

Link do aktualnych przetargów

Wydział Audytu Wewnętrznego i Kontroli

Transkrypcja na język migowy

 

Wydział Audytu Wewnętrznego i Kontroli

Pracownicy Wydziału:

Dorota Korcz - Naczelnik Wydziału, Audytor wewnętrzny

tel. 76 7282 889

pok. 311 (III piętro)                

    

Ewa Adamczak - Inspektor

tel. 76 7282895

pok. nr 311 (III piętro)

 

Adres:

Starostwo Powiatowe w Głogowie

Wydział Audytu i Kontroli

Ul. Sikorskiego 21

67-200 Głogów

 

Adres e-mail: ak@powiat.glogow.pl

 

W ramach Wydziału funkcjonuje Audytor Wewnętrzny pełniący funkcję Naczelnika Wydziału oraz stanowiska związane z kontrolą.

Audytor Wewnętrzny realizuje zadania z zakresu:

1)           wspieranie kierownika jednostki w realizacji celów i zadań przez systematyczną ocenę kontroli zarządczej oraz czynności doradcze w szczególności w zakresie adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej w jednostce,

2)           przygotowywania na podstawie analizy ryzyka, w porozumieniu z kierownikiem jednostki  do końca każdego roku planu audytu wewnętrznego na rok następny

3)           przygotowywania kierownikowi jednostki do końca stycznia każdego roku sprawozdania z wykonania planu audytu za rok poprzedni,

4)           realizacji zadań zgodnie z planem audytu na dany rok,

5)           w uzasadnionych przypadkach przeprowadzania audytu poza planem audytu na dany rok,

6)           dokumentowania wyników audytu wewnętrznego,

7)           niezależnego badania systemów zarządzania i kontroli w starostwie i jednostkach organizacyjnych powiatu, w tym procedur kontroli finansowej, w wyniku którego kierownik jednostki uzyskuje obiektywną i niezależną ocenę adekwatności, efektywności i skuteczności tych systemów,

8)           sygnalizowania istotnych ryzyk,

9)           oceny zgodności prowadzonej działalności z przepisami prawa oraz uregulowaniami wewnętrznymi,

Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach ds. kontroli realizują zadania z zakresu:

1)           opracowanie planu kontroli w komórkach organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Głogowie oraz podległych jednostkach organizacyjnych Powiatu Głogowskiego oraz sporządzenia rocznego sprawozdania z jego wykonania, tj. działalności kontrolnej,

2)           przeprowadzania kontroli (kompleksowych, problemowych, sprawdzających) zgodnie z planem kontroli zatwierdzonym przez Starostę Głogowskiego, w zakresie zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi, skuteczności i efektywności działania, wiarygodności sprawozdań, ochrony zasobów,

3)           przeprowadzania kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji dla niepublicznych podmiotów oświatowych,

4)           przeprowadzania doraźnych kontroli i dokonywania przeglądów dokumentacji zleconych przez Starostę,

5)           udziału, wraz z właściwą pod względem merytorycznym komórką organizacyjną Starostwa, w kontrolach w podmiotach zewnętrznych otrzymujących z budżetu Powiatu Głogowskiego dotacje – w zakresie prawidłowości ich wykorzystania,

6)           dokumentowania procesu kontroli poprzez sporządzanie: protokołu bądź sprawozdania z kontroli, informacji z przeglądu dokumentacji oraz ustalenie zaleceń pokontrolnych,

7)           monitorowania wykonania zaleceń pokontrolnych wydanych w następstwie przeprowadzanych kontroli oraz przekazywania informacji o sposobie ich realizacji,

8)           przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania oraz efektywności i skuteczności przepływu informacji,

9)           informowania o zidentyfikowanych podczas kontroli ryzykach oraz określania procedur realizacji środków zaradczych,

10)         udzielania kontrolowanym w toku kontroli instruktażu, bieżących porad i konsultacji,

11)         przygotowanie projektów oraz realizacji procedur kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym w Głogowie,

12)         współpraca z komórkami organizacyjnymi Starostwa właściwymi pod względem merytorycznym w zakresie zadań kontrolnych dotyczących jednostek organizacyjnych Powiatu Głogowskiego

 


KOMUNIKAT Nr 23

MINISTRA FINANSÓW

z dnia 16 grudnia 2009 r.

w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych
Na podstawie art. 69 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240) ogłasza się, co następuje:
§ 1. Określa się standardy kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych.
§ 2. Standardy kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych stanowią załącznik do komunikatu.

Minister Finansów
w z. Elżbieta Suchocka - Roguska 

Standardy kontroli zarządczej [DOC - 94 KB]

Plan kontroli na rok 2016 [PDF - 682 KB]

Pełnomocnik ds. Organizacji Pozarzadowych

Tomasz Kumczyk

Telefon: 76 728 28 96

pokój 322 (III piętro)

adres email: pr@powiat.glogow.pl

Pełnomocnik ds. Organizacji Pozarządowych

realizuje zadania z zakresu:

  1. utrzymania stałych kontaktów z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,

  2. integracji środowiska organizacji poprzez organizowanie forów dyskusyjnych, szkoleń, Forum Inicjatyw Pozarządowych, prezentacji środowiska pozarządowego na zewnątrz Powiatu,

  3. opracowanie, przy współudziale komórek organizacyjnych Starostwa oraz jednostek organizacyjnych Powiatu programu współpracy z organizacjami,

  4. monitorowanie programu współpracy, organizowanie cyklicznych spotkań z organizacjami dotyczących realizacji programu,

  5. reprezentowanie Starosty Głogowskiego wobec organizacji,

Wydział Finansowo - Budżetowy

Transkrypcja na język migowy

Ewelina Kotlarek-Lange – p.o. Naczelnika Wydziału

Tel./ Fax. 76 72 82 893
pokoje 215 – 216, 219 - 221 (II piętro)
adres e-mail: fn@powiat.glogow.pl

Beata Madej - Inspektor

Izabela Masłowska - Inspektor

Monika Demaj - Inspektor

Izabela Bajor - Inspektor

Bogumiła Frąk - Podinspektor

Małgorzata Stachowska - Młodszy referent

Anita Miciuk - Podinspektor

 

 Zakres działania wydziału finansowego
1. Wydział Finansowy prowadzi i odpowiada za realizację zadań w zakresie:

  • prowadzenia rachunkowości dla budżetu powiatu oraz Starostwa jako jednostki budżetowej,
  • poboru należności pieniężnych, w tym dochodów Skarbu Państwa,
  • zapewnienia dyscypliny finansów publicznych w zakresie realizowanych zadań.
  1. Do podstawowych zadań Wydziału należy w szczególności:

w zakresie gospodarki budżetowej:

  1. opracowanie projektu budżetu powiatu, planów finansowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej,
  2. nadzorowanie prawidłowości opracowania i zatwierdzania planów finansowych jednostek organizacyjnych powiatu,
  3. przekazywanie powiatowym jednostkom organizacyjnym wytycznych dotyczących planowania budżetu i wskaźników budżetowych,
  4. weryfikowanie projektów planów finansowych, rozliczanie rocznej działalności oraz analizowanie sprawozdań pod względem finansowym i formalno-rachunkowym jednostek organizacyjnych powiatu,
  5. przygotowywanie projektów uchwał dotyczących zmian budżetu i w budżecie oraz prowadzenie ewidencji tych zmian,
  6. dokonywanie określonych analiz realizacji budżetu oraz przedstawienie wniosków zmierzających do poprawy dyscypliny finansów publicznych i zachowania równowagi budżetowej,
  7. sporządzanie półrocznych i rocznych sprawozdań z wykonania budżetu powiatu,
  8. prowadzenie księgowości budżetowej powiatu,
  9. przekazywanie środków pieniężnych jednostkom organizacyjnym powiatu realizującym budżet,
  10. sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości w zakresie wykonywania budżetu powiatu,

w zakresie obsługi finansowo księgowej:

  1. obsługa finansowo- księgowa Starostwa Powiatowego,
  2. obsługa finansowo- księgowa funduszy celowych:
  • Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  • prowadzenie ewidencji zaangażowania wydatków budżetowych,
  • wykonywanie dyspozycji płatniczych,
  • wykonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem jednostki,
  • dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych przedkładanych przez poszczególne komórki organizacyjne Starostwa,
  • windykacja należności budżetowych Starostwa i Skarbu Państwa,
  • naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń oraz wykonywanie obowiązku pobierania, odprowadzania i opłacania podatku dochodowego od osób fizycznych, świadczeń i składek na rzecz ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego oraz funduszu pracy,
  • prowadzenie gospodarki kasowej Starostwa,
  • sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej,
  • opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących przyjętych przez jednostkę zasad prowadzenia rachunkowości, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych i gospodarki kasowej.

Wydział realizuje zadania w zakresie i następujących pokojach Starostwa Powiatowego w Głogowie przy ul. Sikorskiego 21:

Ewelina Kotlarek-Lange – p.o. Naczelnika Wydziału

Tel. 76 7282893
pokoje 215 – 216, 219 - 221 (II piętro)
adres e-mail: fn@powiat.glogow.pl

  • Obsługa finansowo – księgowa Starostwa Powiatowego
  • Obsługa finansowa funduszy powiatowych
  • Obsługa finansowa programów unijnych

Anita Miciuk - Inspektor

Pokój 215 (II piętro)
Tel. 76 7282843

  • Obsługa finansowo – księgowa Starostwa Powiatowego

Monika Demaj – Inspektor

Pokój 216 (II piętro)
Tel. 76 7282847

  • Obsługa kasy Starostwa Powiatowego,

Małgorzata Stachowska - Sekretarka

Pokój 216 (II piętro)
Tel. 76 7282881

  • Wieczyste użytkowanie nieruchomości Skarbu Państwa
  • Obsługa finansowo – księgowa Starostwa Powiatowego
  • Obsługa płac i podatków
  • Sprawozdawczość budżetowa powiatu
  • Obsługa finansowa funduszy powiatowych

Izabela Masłowska – Główny Specjalista

Beata Madej - Inspektor

Magda Bestrzyńska - Podinspektor

Pokój 221 (II piętro)
Tel. 76 7282846
Tel. 76 7282810

 

Kasa Starostwa Powiatowego w Głogowie czynna jest od 7:45 do 15:00.
Przerwa codziennie od 11.00 do 11.15.

Poniższe wpłaty można uiszczać w Kasie Starostwa lub na konto: Bank Pekao S.A. f./Głogów 79 1240 6843 1111 0000 4988 4610

  • za czynności związane z rejestracją pojazdów i prawami jazdy,
  • za wieczyste użytkowanie gruntów,
  • za wydanie karty parkingowej,
  • za zajęcie pasa drogowego,
  • za czynności związane z wycofaniem pojazdu z ruchu,
  • za wydanie karty wędkarskiej,
  • za pojazd nienormatywny,
  • za czynności związane z egzaminem taxi,
  • z tytułu czynności związanych z wydaniem licencji i wypis licencji,
  • za wydanie legitymacji instruktora,

Poniższe wpłaty można uiszczać w Kasie Starostwa lub na konto: Bank Pekao S.A.  f./Głogów 97 1240 6843 1111 0000 4985 2664

  • z tytułu wpłaty wadium i zabezpieczenia,

Poniższe wpłaty można uiszczać w Kasie Starostwa lub na konto: Bank Pekao S.A. Filia 1/Głogów 16 1240 6843 1111 0000 4983 8020

  • z tytułu opłaty skarbowej

Poniższe wpłaty można uiszczać w Kasie Starostwa lub na konto: Bank Pekao S.A. f./Głogów 23 1240 6843 1111 0000 4985 8943

  • z tytułu spłat pożyczki PFRON



!!! UWAGA !!!

Kasa Starostwa Powiatowego nie przyjmuje opłat z tytułu PCC-3. Wpłaty należy dokonać na odpowiednie konto Urzędu Skarbowego. 

Wydział Organizacyjny

Transkrypcja na język migowy

Naczelnik Wydziału – Dorota Suszyńska

tel. 76 72 82 809

pokój 114 (I piętro)

Beata Niemczyk

tel. 76 72 82 815 fax 76 72 82 932

pokój 115  (I piętro)

Ewelina Stachowiak

 tel. 76 72 82 830

pokój 115 (I piętro)

e-mail: or@powiat.glogow.pl

sprawy:

- sprowadzanie zwłok z zagranicy,

- staże, praktyki zawodowe,

Druki do pobrania:

  1. Wniosek o wydanie pozwolenia na sprowadzenie zwłok/szczątków (urny z prochami) z zagranicy

  2. Pełnomocnictwo w przypadku kiedy wnioskodawcą nie jest osoba uprawniona.

Wydział Edukacji

OFERTA EDUKACYJNA NA ROK SZKOLNY 2024/2025

 

ARLETTA HANIEWICZ-CZERWIEC - Naczelnik Wydziału

telefon: 76 72 82 838
pokój 206 (II piętro)

WIOLETTA KARPIEL – Inspektor

DOROTA GIZICKA – Inspektor

telefon/fax: 76 72 82 835

pokój 205 (II piętro)
adres email:ed@powiat.glogow.pl

Wydział Edukacji  realizuje zadania z zakresu:

  1. prognozowania i planowania rozwoju sieci publicznych powiatowych jednostek oświatowych,
  2. wykonywania czynności związanych z zakładaniem, prowadzeniem i likwidacją  publicznych powiatowych jednostek oświatowych,
  3. sprawowania nadzoru merytorycznego nad działalnością organizacyjną publicznych szkół i placówek oświatowych,
  4. wykonywania czynności związanych z zatwierdzaniem arkuszy organizacyjnych  powiatowych jednostek oświatowych,
  5. prowadzenia ewidencji niepublicznych szkół i placówek funkcjonujących na terenie powiatu głogowskiego,
  6. wykonywania czynności związanych z nadawaniem szkołom niepublicznym uprawnień szkół publicznych,
  7. tworzenia warunków do zawodowego doskonalenia nauczycieli,
  8. realizacji zadań związanych z awansem zawodowym nauczycieli na stopień nauczyciela mianowanego,
  9. zapewnienia dzieciom i młodzieży odpowiedniej formy kształcenia i wychowania w szkołach specjalnych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania, a także w ośrodkach umożliwiających dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim lub niepełnosprawnością sprzężoną, realizację odpowiednio obowiązku przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki,
  10. współdziałania z Dolnośląskim Kuratorem Oświaty, jednostkami samorządu terytorialnego, stowarzyszeniami oraz innymi urzędami, instytucjami i organizacjami w zakresie spraw prowadzonych przez wydział,
  11. prowadzenia spraw kadrowych i osobowych kierowników powiatowych jednostek oświatowych,
  12. wnioskowania o przyznanie odznaczeń, nagród i wyróżnień kierownikom  powiatowych jednostek oświatowych za szczególne osiągnięcia w dziedzinie edukacji,
  13. wykonywania czynności związanych z oceną pracy kierowników powiatowych jednostek oświatowych.

Powiat głogowski jest organem prowadzącym dla 11 szkół i placówek oświatowych, których wykaz znajduje się na Stronie BIP jednostki powiatowe oraz organem wpisowym dla szkół
i placówek niepublicznych.

Dane wszystkich szkół i placówek oświatowych są publicznie dostępne w formie zaawansowanej wyszukiwarki w module Systemu Informacji Oświatowej – RSPO, czyli Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych (link do wyszukiwarki znajduje się poniżej). Wyszukiwarka RSPO oferuje wiele opcji wyszukiwania i daje możliwość odnalezienia aktualnych informacji (codzienna aktualizacja bazy) o szkołach/placówkach, które znajdują się w kręgu zainteresowań użytkownika korzystającego z wyszukiwarki.

Ważne linki:

Rejestr Szkół i Placówek Oświatowych (RSPO): https://rspo.gov.pl/

Ministerstwo Edukacji i Nauki:www.men.gov.pl

Dolnośląskie Kuratorium Oświaty we Wrocławiu: www.kuratorium.wroclaw.pl

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna we Wrocławiu: www.oke.wroc.pl

Wydział Komunikacji

Transkrypcja na język migowy

Starostwo Powiatowe w Głogowie

Wydział Komunikacji
ul. Sikorskiego 21
67-200 Głogów
email: kd@powiat.glogow.pl

Godziny  przyjmowania  interesantów:
poniedziałek, środa, piątek 8:00 – 14:30
wtorek, czwartek  7.40 – 15:10
rejestracja pojazdów, poniedziałek – piątek 7.40 – 15:10

UMAWIANIE WIZYT PRZEZ INTERNET:

https://komunikacja.powiat.glogow.pl

Krzysztof  Milczarz  –  Naczelnik  Wydziału
Telefon:  76 72 82 842
pokój  117  (I piętro)

Urszula Karpińska - inspektor

Tomasz Kumczyk - inspektor
tel. 76 72 82 880
pokój 116 (I piętro), 

  • wydawanie licencji na krajowy transport osób i rzeczy,
  • wydawania zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób i rzeczy,
  • wydawanie zaświadczeń na przewóz na potrzeby własne,
  • wydawanie zezwoleń na regularny i specjalny transport osób,
  • prowadzenie rejestru ośrodków szkolenia kierowców,
  • prowadzenie rejestru stacji kontroli pojazdów i diagnostów,


Bogusława  Żybura  –  inspektor
Magdalena  Szumińska   –  inspektor
Anna  Powałowska –  Kuczak  –  inspektor

pokój  121 (I piętro), stanowiska 2-5,
tel.  76 72 82 841, 76 72 82 862,

  • rejestracja pojazdów
  • rejestracja czasowa

Małgorzata  Gwizdowska  –  inspektor
Anna Can – inspektor

Martyna Zapalska – podinspektor
pokój 123 (I piętro), stanowiska 8 - 10 
tel. 76 72 82 821, 76 72 80 904, 76 72 82 902

  • wydawanie i wymiana praw jazdy
  • profil kandydata na kierowcę, profil kierowcy zawodowego
  • wydawanie międzynarodowych praw jazdy
  • wydawanie karty kwalifikacji kierowcy
  • wydawanie zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym
  • prowadzenie ewidencji instruktorów - stanowisko nr 8.

 

Agnieszka  Kania  -  inspektor

Ewelina Kacprzak  -  podinspektor

pokój  123  (I piętro), stanowiska 6 - 7
tel.  76 72 82 901, 76 72 82 902

  • odbiór dowodów rejestracyjnych,
  • adnotacje w dowodzie rejestracyjnym ( HAK, GAZ, L, TAXI, ZASTAW, VAT )
  • zgłoszenie zbycia/nabycia pojazdu,
  • wymiana dowodu rejestracyjnego ze względu na brak miejsc na kolejne wpisy badania technicznego,
  • wydawanie wtórnika tablic rejestracyjnych, dowodu rejestracyjnego
  • wyrejestrowanie pojazdu ( demontaż, kradzież, wywóz za granicę…)
  • zmiana danych w dowodzie rejestracyjnym
  • czasowe wycofanie pojazdu z ruchu
  • wydawanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdu i umieszczeniu tabliczki znamionowej zastępczej

Wydział Administracji Budowlanej

Wydział znajduje się na parterze budynku w pokoju nr 19 i 20 (pracownicy merytoryczni - branżyści) i nr 18 (przyjmowanie wniosków i udzielanie informacji z zakresu zadań realizowanych przez Wydział).

 

Więcej informacji o wydziale oraz druki wniosków i oświadczeń znajdują się na stronie BIP w zakładce struktura i karty usług - Wydział Administracji Budowlanej.

 

Wnioski można składać codziennie od 7.30 do 15.30 w sekretariacie Wydziału - pokoju nr 18, telefon 76 7282807

 

Przyjmowanie interesantów odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30 w pokoju nr 18. Kontakt telefoniczny z pracownikami Wydziału pod numerem 767282807.

 

Magdalena Burda - Naczelnik - tel. 76 728 28 07- pok. 21

Dorota Graczyk - Inspektor - tel. 76 728 28 07 - pok. 18

Martyna Mikuś - Podinspektor - tel. 76 728 28 07 - pok. 19

Natalia Bobowska - Podinspektor - tel. 76 728 28 07 - pok. 19

Agnieszka Mikołajczyk - Podinspektor - tel. 76 728 28 07 - pok. 19

Piotr Karpierz - Podinspektor -tel. 76 728 28 07 - pok. 19

Aleksandra Pyrzyk - Podinspektor - tel. 76 728 28 07 - pok. 19

Patrycja Czech - Inspektor - tel. 76 728 28 07 - pok. 20

Anna Raczyńska - Podinspektor - tel. 76 728 28 07 - pok. 20

 

Materiały do pobrania znajdują się na:

Stronie BIP Wydziału

 

Gminy Powiatu

Link do strony Gminy Jerzmanowa Link do strony Gminy Pęcław Link do strony Gminy Kotla Link do strony Gminy Żukowice Link do strony Urzędu Miasta Głogów Link do strony Gminy Głogów