Sprawdź odczyty monitora jakości powietrza na stronie internetowej

Monitoring powietrza Starostwa Powiatowego w Głogowie


KOMUNIKAT STAROSTY GŁOGOWSKIEGO ZWIĄZANY Z ORGANIZACJĄ PRACY URZĘDU W CZASIE EPIDEMII KORONAWIRUSA


Zachęcamy do zapoznania się z komunikatami Ministra Zdrowia dotyczącymi

szczepień COVID-19:

Komunikat nr 12 Ministra Zdrowia w sprawie szczepień przeciw COVID-19 dawką przypominającą oraz dawką dodatkową uzupełniającą schemat podstawowy


KONSULTACJE KONSUMENCKIE

Poniżej przedstawiam informacje, gdzie można uzyskać konsultacje konsumenckie:

  1. Infolinia Konsumencka – tel. 801 440 220;
  2. Konsumenckie Centrum e-Porad – porady udzielane drogę elektroniczną przez ekspertów Federacji Konsumentów – porady@dlakomsumentow.pl;
  3. Informacje dotyczące praw konsumenta – na stronie: prawakonsumenta.uoki.gov.pl;
  4. Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej we Wrocławiu – Delegatura w Legnicy;
  5. Nieodpłatna pomoc prawna - Starostwo Powiatowe w Głogowie.

Pomocne strony internetowe - czytaj więcej

Bez Kategorii

Skład Zarządu Powiatu

Jarosław Dutkowiak - Starosta Głogowski

STAROSTA GŁOGOWSKI

Jarosław Dudkowiak

Starosta Głogowski Jarosław Dudkowiak - wykształcenie wyższe, pedagogiczne i prawne (Akademia Wychowania Fizycznego Poznań - Kierunek Pedagogiczny, Uniwersytet Wrocławski Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii - Kierunek Prawo). Ukończył również liczne szkolenia podnoszące kwalifikacje, między innymi z zakresu samorządu terytorialnego.
Od 2006 radny Rady Miejskiej w Głogowie, sprawował funkcję Wiceprzewodniczący Rady. Aktywny samorządowiec – twórca szereg projektów podnoszących standard życia mieszkańców Głogowa i Ziemi Głogowskiej. Od czerwca 2014 roku Etatowy Członek Zarządu Powiatu Głogowskiego.

Starosta Głogowski kadencji 2014-2018, ponownie wybrany na stanowisko Starosty Głogowskiego 28.11.2018r.

 


Jeremi Hołownia - członek zarządu Powiatu Głogowskiego

WICESTAROSTA GŁOGOWSKI

Jeremi Hołownia

 

CZŁONEK ZARZĄDU POWIATU

Bartosz Ławrowski

 

 

img_1506

SEKRETARZ POWIATU GŁOGOWSKIEGO

Robert Tatyrża

 
 

Telefon: 7282 801
pokój nr 103 (I piętro)

sekretarz@powiat.glogow.pl

 
img_12560

SKARBNIK POWIATU GŁOGOWSKIEGO

Krystian Czarnota

Polityka Jakości

Polityka Jakości Starostwa Powiatowego w Głogowie


Zarządzanie Starostwem Powiatowym w Głogowie w zakresie realizacji zadań publicznych nakierowane jest na dobro społeczności lokalnej. Starostwo Powiatowe dąży do spełnienia oczekiwań każdego mieszkańca w zakresie zapewnienia profesjonalnej i przyjaznej obsługi.


Cele wdrożenia systemu zarządzania jakością ISO 9001:2000

  1. Systematyczne podnoszenie satysfakcji obsługiwanych mieszkańców – urząd przyjazny dla obywatela.
  2. Poprawa obiegu dokumentów i informacji w urzędzie,
  3. Przygotowanie urzędu dla potrzeb elektronicznego obiegu dokumentów i budowy e-urzędu.

Realizacja celów odbywa się w oparciu o:

  1. Kierowanie się zasadą, że „lepsze jest wrogiem dobrego”,
  2. Umacnianie roli urzędu jako instytucji pełniącej służbę publiczną,
  3. Podnoszenie wśród pracowników świadomości o służebnej roli organizacji,
  4. Stałe uwzględnianie w pracy organizacji oczekiwań i wniosków mieszkańców,
  5. Załatwianie spraw w terminach i trybach określonych w przepisach prawa i w obowiązujących procedurach,
  6. Zapewnienie sprawnego przepływu informacji wewnątrz organizacji i w kontaktach z otoczeniem,
  7. Prowadzenie stałego monitoringu procesów, identyfikowanie obszarów do poprawy i stałe doskonalenie poprzez realizację planów poprawy jakości,
  8. Podnoszenie poziomu pracy pracowników samorządowych poprzez szkolenie i inne formy podwyższania kwalifikacji.
  9. Prowadzenie pełnej i otwartej polityki informacyjnej urzędu.
  10. Doskonalenie warunków organizacyjnych i technicznych obsługi mieszkańców.
  11. Poprawę estetyki urzędu i poszczególnych stanowisk pracy.

Zbiór zasad działania Starostwa Powiatowego w Głogowie

  1. W toku postępowania pracownicy urzędu stoją na straży praworządności i podejmują wszelkie kroki niezbędne do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli.
  2. Pracownicy zobowiązani są do należytego i wyczerpującego informowania stron o okolicznościach faktycznych i prawnych, które mogą mieć wpływ na ustalenie ich praw i obowiązków będących przedmiotem postępowania administracyjnego. Pracownicy czuwają nad tym, aby strony i inne osoby uczestniczące w postępowaniu nie poniosły szkody z powodu nieznajomości prawa, i w tym celu udzielają im niezbędnych wyjaśnień wskazówek.
  3. Pracownicy powinni działać w podjętej sprawie wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Osiąganie końcowego celu postępowania administracyjnego w najkrótszym czasie , należy do kardynalnych zasad dobrego postępowania. Zasada ta w żadnej mierze nie może stanowić upoważnienia do naruszania uprawnień procesowych stron.
  4. W decyzjach administracyjnych należy wykazywać działanie na podstawie prawa w ciągu całego postępowania administracyjnego poprzez właściwe przytoczenie podstawy prawnej, ścisłe, dokładne wywody, ich zwięzłość i prostotę oraz kompletność motywów.
  5. O sposobie załatwienia skarg i wniosków obywatele informowani są na piśmie z zachowaniem terminów określonych w postępowaniu skargowym. Zasadą jest, że skargi i wnioski załatwiane są bez zbędnej zwłoki.
  6. Pracownicy Urzędu zobowiązani są do gospodarowania środkami publicznymi oszczędnie i racjonalnie w oparciu o przyjęty budżet.

Kierownictwo Starostwa zapewnia, że polityka w zakresie jakości jest wdrażana, doskonalona, zakomunikowana i zrozumiała w organizacji, przeglądana i będzie podstawą ustanawiania i przeglądu celów dotyczących jakości.

Jako odpowiedzialna za politykę jakości deklaruję zapewnienie środków niezbędnych do prawidłowego działania systemu zarządzania jakością, swoje zaangażowanie oraz zaangażowanie wszystkich pracowników urzędu w skuteczną realizację niniejszej polityki.

Schemat Organizacyjny

Zarządzeniem Starosty Głogowskiego wprowadza się szczegółowy podział obowiązków i kompetencji pomiędzy Starostą Głogowskim a Wicestarostą, Etatowym Członkiem Zarządu, Sekretarzem i Skarbnikiem.

Poniższy diagram przedstawia schemat zależności służbowych oraz funkcyjnych w Starostwie Powiatowym.

 Pobierz schemat organizacyjny

Pełnomocnik ds. Jakości

Dorota Chwałek

pokój 305-307 (III piętro - Wydział Ochrony Środowiska) - tel 76 72 82 837

Biuro Radców Prawny

Bernadetta Kulisch- Koordynator

wt.: 11:00 - 15:30
śr.: 12:00 - 15:30

Czesława Bręczewska

czw.: 7:30 - 12:30

Krzysztof Rzegoczan

wt.: 8:30 - 12:30
pt.: 11:30 - 15:30

Beata Jałowiecka

pon.: 8:00 - 12:00
śr.: 11:30 - 15:30

Telefon: 76 72 82 870
Pokój: 301 (III piętro)
adres email: zr@powiat.glogow.pl

Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Transkrypcja na język migowy

Wydział Gospodarki Nieruchomościami

adres e-mail: gn@powiat.glogow.pl

p.o. Naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami - Monika Turkiewicz

pok. nr 212 (II piętro) telefon (76) 72 82 811


Główny specjalista - Katarzyna Grzybowska  pok. nr 210 (II piętro) telefon (76) 72 82 899, 844

Inspektor - Anna Mazurkiewicz  pok. nr 210 (II piętro) telefon (76) 72 82 840

Inspektor - Izabela Bajor  pok. nr  223 (II piętro) telefon (76) 72 82 844

Inspektor - Agnieszka Szott  pok. nr 223 (II piętro) telefon (76) 72 82 844

Podinspektor - Aleksandra Ciesielska - Bogdańska pok. nr 223 (II piętro) telefon (76) 72 82 844


adres e-mail: gn@powiat.glogow.pl

Wydział Gospodarki Nieruchomościami realizuje zadania z zakresu:

  1. gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu i własność Skarbu Państwa,
  2. prowadzenia zasobów nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa, sporządzania planów wykorzystania zasobu, zabezpieczania nieruchomości przed uszkodzeniem,
  3. zbywania oraz nabywania za zgodą wojewody nieruchomości wchodzących w skład zasobu SP,
  4. wydzierżawiania, wynajmowania i użyczania nieruchomości wchodzących w skład zasobu SP i Powiatu, wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu,
  5. regulacji stosunków własnościowych wynikających z dekretów i ustaw dotyczących ziem odzyskanych i reformy rolnej,
  6. przyznawania własności działki gruntu w zamian za przekazane na rzecz Skarbu Państwa gospodarstwo rolne,
  7. oddawania nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu w użytkowanie wieczyste, jego znoszenia i przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
  8. aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu,
  9. sprzedaży nieruchomości gruntowej oddanej w użytkowanie wieczyste na rzecz jej użytkownika wieczystego,
  10. oddawania w trwały zarząd nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu państwowym i powiatowym jednostkom organizacyjnym oraz jego wygaszanie, ustalania wysokości opłat rocznych, bonifikaty oraz sposobu zapłaty w odniesieniu do nieruchomości oddanych w trwały zarząd,
  11. wywłaszczenia nieruchomości na cele publiczne,
  12. wydawanie decyzji w sprawie zwrotu wywłaszczonych nieruchomości, zwrotu odszkodowania w tym także nieruchomości zamiennej, rozliczeń z tytułu zwrotu i terminach zwrotu,
  13. ograniczenia w drodze decyzji sposobu korzystania z nieruchomości,
  14. wydawania decyzji w/s udzielenia zezwolenia na niezwłoczne zajęcie nieruchomości oraz decyzji zobowiązującej właściciela, użytkownika wieczystego do udostępnienia nieruchomości,
  15. wydawania decyzji w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości niezbędnej w celu poszukiwania, rozpoznawania, wydobywania kopalin objętych własnością górniczą,
  16. ustalania w drodze decyzji na wniosek właściciela lub właściwego organu (Skarbu Państwa, gminy, powiatu, województwa) wysokości odszkodowania za nieruchomości zajęte pod drogi,
  17. wydawania decyzji ustalającej wysokość odszkodowania za nieruchomości nabyte z mocy prawa z dniem, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna,
  18. występowania do wojewody o stwierdzenie nabycia mienia Skarbu Państwa, które z mocy prawa stało się własnością Powiatu,
  19. zbywania mieszkań osobom uprawnionym,
  20. przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe,
  21. uzgadniania projektów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, wyrażanie opinii, składanie wniosków oraz udostępnianie informacji przy opracowywaniu projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
  22. składania we właściwym sądzie rejonowym wniosków o ujawnienie w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa wraz z dokumentami stanowiącymi podstawę wpisu tego prawa,
  23. zabezpieczenia należności Skarbu Państwa i Powiatu z tytułu udzielonych bonifikat oraz zabezpieczenia spłaty należności w przypadku rozłożenia na raty przy sprzedaży nieruchomości czy przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
  24. udzielania pomocy publicznej de minimis w zakresie stosowanych bonifikat, rozkładania na raty czy ustalenia innego terminu zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego oraz wydawanie zaświadczeń w tym zakresie,
  25. udzielania bonifikaty od ceny przy sprzedaży nieruchomości oraz od pierwszej opłaty i opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego,
  26. wydawania decyzji w sprawie stwierdzenia przejścia w trwały zarząd RZGW stanowiących własność Skarbu Państwa wód oraz gruntów pokrytych tymi wodami,
  27. wyrażania zgody na usunięcie drzew i krzewów rosnących na gruncie Skarbu Państwa lub Powiatu,
  28. wyrażenia zgody na wejście na teren należący do Skarbu Państwa lub Powiatu 
  29. oraz inne zadania określone przepisami prawa.

 

INFORMACJA Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność [PDF - 1.12 MB]

Klauzula RODO [DOCX - 14 KB]

Wniosek o wydanie zaświadczenia [DOCX - 19 KB]

Wniosek o wydanie zaświadczenia uzasadnienie [DOCX - 21 KB]

Zgłoszenie zamiaru wniesienia oplaty jednorazowej [DOCX - 19 KB]

Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych

telefon: 76 72 82 848
pokój 318 ( III pietro)

Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności

Siedziba Zespołu:
Głogów ul. Sikorskiego 21- parter pokój nr 6 i 14.
Zainteresowani przyjmowani są od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
Informacja telefoniczna: 76-7282851, 76-7282872

Adres e-mail: zn@powiat.glogow.pl

Przewodniczący: Monika Gwóźdź

Inspektor: Justyna Drapińska

Inspektor: Sylwia Słomińska

Inspektor: Dorota Gertych

Podinspektor: Joanna Wołtosz

 

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności wydaje:

  • orzeczenia o niepełnosprawności dla osób, które nie ukończyły 16 roku życia,
  • orzeczenia o stopniu niepełnosprawności dla osób, które ukończyły 16 rok życia,
  • orzeczenia o wskazaniach do ulg i uprawnień osób posiadających orzeczenia
    o inwalidztwie lub niezdolności do pracy.

Do zadań Wydziału należy m.in. wydawanie legitymacji i kart parkingowych uprawnionym osobom niepełnosprawnym i placówkom.

Niezbędne druki (wniosek i zaświadczenie lekarskie) można otrzymać w siedzibie Zespołu lub pobrać ze strony internetowej Starostwa Powiatowego w Głogowie (BIP karty usług).

Informacje dotyczące orzecznictwa - Strona Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych.

Informacja o przedłużeniu ważności orzeczeń - pobierz  [DOCX - 13 KB]

Informacja dotycząca wydania decyzji w sprawie poziomu koniecznego wsparcia przez osoby pełnoletnie, posiadające orzeczenie o niepełnosprawności dostępna na stronie internetowej Wojewódzkiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Województwie Dolnośląskim - czytaj więcej

Gminy Powiatu

Link do strony Gminy Jerzmanowa Link do strony Gminy Pęcław Link do strony Gminy Kotla Link do strony Gminy Żukowice Link do strony Urzędu Miasta Głogów Link do strony Gminy Głogów