Polityka Jakości Starostwa Powiatowego w Głogowie
Zarządzanie Starostwem Powiatowym w Głogowie w zakresie realizacji zadań publicznych nakierowane jest na dobro społeczności lokalnej. Starostwo Powiatowe dąży do spełnienia oczekiwań każdego mieszkańca w zakresie zapewnienia profesjonalnej i przyjaznej obsługi.
Cele wdrożenia systemu zarządzania jakością ISO 9001:2000
- Systematyczne podnoszenie satysfakcji obsługiwanych mieszkańców – urząd przyjazny dla obywatela.
- Poprawa obiegu dokumentów i informacji w urzędzie,
- Przygotowanie urzędu dla potrzeb elektronicznego obiegu dokumentów i budowy e-urzędu.
Realizacja celów odbywa się w oparciu o:
- Kierowanie się zasadą, że „lepsze jest wrogiem dobrego”,
- Umacnianie roli urzędu jako instytucji pełniącej służbę publiczną,
- Podnoszenie wśród pracowników świadomości o służebnej roli organizacji,
- Stałe uwzględnianie w pracy organizacji oczekiwań i wniosków mieszkańców,
- Załatwianie spraw w terminach i trybach określonych w przepisach prawa i w obowiązujących procedurach,
- Zapewnienie sprawnego przepływu informacji wewnątrz organizacji i w kontaktach z otoczeniem,
- Prowadzenie stałego monitoringu procesów, identyfikowanie obszarów do poprawy i stałe doskonalenie poprzez realizację planów poprawy jakości,
- Podnoszenie poziomu pracy pracowników samorządowych poprzez szkolenie i inne formy podwyższania kwalifikacji.
- Prowadzenie pełnej i otwartej polityki informacyjnej urzędu.
- Doskonalenie warunków organizacyjnych i technicznych obsługi mieszkańców.
- Poprawę estetyki urzędu i poszczególnych stanowisk pracy.
Zbiór zasad działania Starostwa Powiatowego w Głogowie
- W toku postępowania pracownicy urzędu stoją na straży praworządności i podejmują wszelkie kroki niezbędne do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli.
- Pracownicy zobowiązani są do należytego i wyczerpującego informowania stron o okolicznościach faktycznych i prawnych, które mogą mieć wpływ na ustalenie ich praw i obowiązków będących przedmiotem postępowania administracyjnego. Pracownicy czuwają nad tym, aby strony i inne osoby uczestniczące w postępowaniu nie poniosły szkody z powodu nieznajomości prawa, i w tym celu udzielają im niezbędnych wyjaśnień wskazówek.
- Pracownicy powinni działać w podjętej sprawie wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Osiąganie końcowego celu postępowania administracyjnego w najkrótszym czasie , należy do kardynalnych zasad dobrego postępowania. Zasada ta w żadnej mierze nie może stanowić upoważnienia do naruszania uprawnień procesowych stron.
- W decyzjach administracyjnych należy wykazywać działanie na podstawie prawa w ciągu całego postępowania administracyjnego poprzez właściwe przytoczenie podstawy prawnej, ścisłe, dokładne wywody, ich zwięzłość i prostotę oraz kompletność motywów.
- O sposobie załatwienia skarg i wniosków obywatele informowani są na piśmie z zachowaniem terminów określonych w postępowaniu skargowym. Zasadą jest, że skargi i wnioski załatwiane są bez zbędnej zwłoki.
- Pracownicy Urzędu zobowiązani są do gospodarowania środkami publicznymi oszczędnie i racjonalnie w oparciu o przyjęty budżet.
Kierownictwo Starostwa zapewnia, że polityka w zakresie jakości jest wdrażana, doskonalona, zakomunikowana i zrozumiała w organizacji, przeglądana i będzie podstawą ustanawiania i przeglądu celów dotyczących jakości.
Jako odpowiedzialna za politykę jakości deklaruję zapewnienie środków niezbędnych do prawidłowego działania systemu zarządzania jakością, swoje zaangażowanie oraz zaangażowanie wszystkich pracowników urzędu w skuteczną realizację niniejszej polityki.